Martin Schilder: de autobranche is in beweging
De autobranche is in beweging. Waar men vroeger maandenlang brochures verzamelde van verschillende merken en types, vele showrooms bezocht en uiteindelijk met handjeklap een deal sloot, surft de klant van nu urenlang online. Hij weet uiteindelijk precies welke auto en in welke kleurstelling hij wenst en gaat naar de showroom om enkel de order te ondertekenen óf hij bestelt de auto online. “Maar toch, in deze digitale wereld wil de klant graag óók persoonlijk geholpen worden”, zegt Geertjan Berman, manager Ecommerce van Martin Schilder Automobielbedrijven.
Persoonlijk contact
Als u wilt, dan kunt u bij Martin Schilder alles online regelen. Het inplannen van een beurt voor uw auto, het gratis taxeren van uw huidige auto, het bestellen van een nieuwe auto en chatten over een vraag. De website is recent geheel vernieuwd. Er is een webshop toegevoegd en hij is gebruiksvriendelijker gemaakt. “We zien een verschuiving van de markt. Er wordt veel meer online geregeld. Maar een persoonlijke relatie tussen klant en adviseur blijft onverminderd belangrijk, ook vandaag de dag. Hiermee kunnen wij als lokaal familiebedrijf het verschil maken voor de klant”, zegt Geertjan.
Alle puntjes op de i
We spreken Paul Lenting, Sales Manager van de vestiging in Schagen. Paul is al vele jaren werkzaam in de autobranche. Hoe ziet hij de verandering? “Vroeger moest je bijna een nummertje trekken om geholpen te worden in de showroom wanneer er een nieuw model uit was gekomen. Tegenwoordig bezoekt een klant 1 tot 2 keer een showroom. Een groot verschil met vroeger. Dit betekent dat de klant al veel voorbereidend werk heeft gedaan en alleen komt om de deal te sluiten. Als de klant onze showroom bezoekt, dan zorgen wij dat werkelijk álles voor elkaar is.” zegt Paul.
Vandaag bestellen, binnen 24 uur rijden
“Het mooie van deze digitale wereld is dat we de klant optimaal kunnen bedienen. Onze speerpunten zijn de gebruiksvriendelijkheid van de website en de klanttevredenheid. Deze houden we nauwlettend in de gaten. Met de feedback die we ontvangen kunnen we onze klanten beter van dienst zijn, dit is een continu proces. Bij ons kun je vandaag een nieuwe auto bestellen en er binnen 24 uur mee rijden. Dit is een échte meerwaarde. Als de klant ons bezoekt, dan moet het voelen als een warm bad.”
Meer informatie: www.martinschilder.nl